کنفرانس بین المللی همگرایی کتابخانه ها، آرشیوها، و موزه ها با محوریت موضوعی

به گزارش لیزنا، دومین کنفرانس بین المللی همگرایی کتابخانه ها، آرشیوها، و موزه ها، با هدف پرورش روح نوآوری در بین تمامی متخصصان فعال در حوزه دانش، به منظور دستیابی به هدف نگهداری طولانی مدت از حافظه جمعی بشر برگزار می شود.

 

در قرن 21 موضوع اصلی در موسساتی چون، کتابخانه ها، آرشیوها، و موزه ها – که نگاهدار حافظه بشری اند- استفاده از برنامه های کاربردی خلاقانه فناوری دیجیتال در تمام حوزه های فعالیت، از مدیریت تا همکاری می باشد. نوآوری ها در حوزه فناوری، برای تقویت نقش کتابخانه ها، آرشیوها و موزه ها در گسترش آموزش های رسمی و غیر رسمی،  امری ضروری است. با اینحال، نوآوری، محدودد به برنامه های کاربردی در حوزه فناوری نمی شود. در الگوها و محصولات کتابخانه ها، آرشیو ها و موزه ها، تغییراتی اساسی در حال وقوع است. بنابراین تحلیل تأثیرات دگرگون کننده تشکل های سازمانی جدید، فرایندها، خدمات و ... نیز قابل ملاحظه است.

 

بر این اساس مؤسسه ملی فناوری های نوین ( NIFT) در همکاری با بخش اطلاعات دولتی و انتشارات رسمی ایفلا، دومین کنفرانس بین المللی از این مجموعه را، از 29-27 نوامبر 2014 برابر با 8-6 آذر 1393، در مرکز ملی ایندیرا گاندی برای هنرها، ( IGNCA) در دهلی نو، برگزار می کند.

 

موضوعات شامل موارد زیر اما نه فقط  محدود بدانها خواهد بود:

 

کتابخانه دیجیتال؛ رسانه های دیجیتال؛ حفاظت از داده ها و بهبود بازیابی؛ مسئولیت های اخلاقی و تکنولوژیک؛ حفاظت دیجیتال از منابع فرهنگی؛ رهبری؛ خدمات کاربر؛ همکاری؛ کارآفرینی؛ سواد اطلاعاتی؛ تساوی دسترسی.

 

گفتنی است آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات، 31 جولای، برابر با 9 مرداد 1393 خواهد بود.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام، می توانند به وب سایت کنفرانس  مراجعه نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد