سیمین بهبهانی درگذشت

سیمین بهبهانی بامداد امروز (سه‌شنبه) بر اثر ایست قلبی و تنفسی دار فانی را وداع گفت.
 
علی بهبهانی، پسر ارشد سیمین بهبهانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با همه تلاش پزشکان، متأسفانه ساعت یک بامداد مادرم درگذشت.
 
او افزود: حال مادر دیروز عصر اندکی بهتر شده بود و ما فکر می‌کردیم او متوجه اتفاقات اطرافش است اما متأسفانه مثل شعله شمع که بالا می‌گیرد و بعد خاموش می‌شود، ساعت یک بامداد از بیمارستان خبر دادند که او درگذشته است.
 
علی بهبهانی گفت: در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب محل آرامگاه مادر هستیم و در حال حاضر نیز پیکر او در سردخانه بیمارستان است.
 
خبر درگذشت سیمین بهبهانی از سوی کادر بیمارستان محل بستری وی نیز تأیید شد.
 
به گزارش ایسنا، سیمین بهبهانی از 15 مرداد ماه به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود.
 
به دنبال بستری شدن این شاعر غزل‌سرا، پیش‌تر شایعاتی زودهنگام از درگذشت وی در برخی رسانه‌ها انتشار یافته بود که از سوی خانواده بهبهانی تکذیب شد.
 
22 مرداد ماه سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه افشین علاء و فاطمه راکعی برای عیادت از این شاعر به بیمارستان رفتند. مهدی قزلی، مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز در این دیدار حضور داشت.
 
سیمین بهبهانی‌ زاده‌ی سال 1306 در تهران است و از میان آثار او می‌توان به «سه‌تار شکسته»، «جای پا»، «چلچراغ»، «رستاخیز» و «یک دریچه آزادی» اشاره کرد.

انتشار کتاب ماندن و رفتن ....

معاون فرهنگی و  هنری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعه داستان ماندن و رفتن شامل داستان های کوتاه هنرمندان  داستان نویس استان چهارمحال و بختیاری است که توسط احمد رحیم خانی سامانی مدیر واحد  ادبیات حوزه هنری ویرایش و گردآوری شده است.‏

قاسم اسماعیلی  دهکردی افزود: ماندن و رفتن در 1500 نسخه و 151 صفحه، 25 داستان از داستان نویسان  استان را به جامعه ی ادبی معرفی می کند.‏

به گفته ی وی  داستان های؛ احمد بیگدلی، نقی بلالی، محمد جهانیان، فاطمه حیدری، فرحناز حیدری،  سجاد خالقی، سهند درویشی، صبا ربیعی، احمد رحیم خانی، محمدرضا ریاحی، مسعود ریاحی،  جواد شامرادی، اکبر شهرانی، غلامرضا صفار، نرگس طاهریان، فاطمه علمدار، یوسف فاضلی،  ساتیار فرج زاده، منور قائدامینی، نوید قادری، سعید کیانی، احمد مولوی، فراز  مهدیان، شیرین هیاریان و رضا ولی پور در این مجموعه داستان به چاپ رسیده  است.‏

به یادت....

و غروب غم انگیز ....5 مرداد 89 .......



پنجم مرداد یکی از تلخ ترین روزهای زندگی من بود و برای بسیاری از دوستان که با آقای بهادر محمدی سامانی آشنایی داشتند. بیست و هشت سال سابقه کتابداری در شهر فرهنگ و ادب و شاعران بزرگی مانند عمان و دهقان. اهل علم و دانش او را خوب می شناسند. در زمان دانشجویی نفر ممتاز رشته ادبیات در دانشگاه پیام نور استان شناخته شد و رتبه کشوری دریافت کرد. سه بار کتابدار نمونه استانی و یک بار کتابدار نمونه کشوری و از دست رئیس جمهور وقت جایزه و لوح تقدیر دریافت کرد..

زنده یاد بهادر محمدی سامانی

برگزاری جشن گلریزان کتاب ....

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ،جلال چهلگردی ، مسئول کتابخانه عمومی شهید جعفرزاده سامان از برگزاری جشن گلریزان کتاب همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس در محل مسجد جامع شهرستان سامان خبر داد .
وی افزود: در آغاز این مراسم فرماندار و امام جمعه  شهرستان سامان با اهدای  کتاب هایی در این جشن شرکت کردند.