ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
در یک روز تعطیل، با صدای زنگ تلفن همراهم از خواب بیدار میشوم. صدای دوست، به اضطراب بیداری ناگهانیام آرامش میبخشد. در ادامه گفتگو ملزم به نوشتن مطلبی درباره اخلاق کتابداری و کتابداران میشوم به بهانه روز 29 دی «روز اخلاق و مهر ورزی» که بدون شک بهخاطر مصادف شدنش با روز میلاد پیامبری است که دلیل برگزیده شدن خود را تبلیغ و تشویق نوع بشر به داشتن اخلاق نیکو بیان فرموده است.
معمولاً منشورهای اخلاقی برای حرفهها و رشتههایی تدوین میشوند که در همکنشی (تعامل) با دیگران هستند. در حرفۀ ما تدوین اصول اخلاقی و طرح آنها نیز به همین دلیل و به منظور بهبود بخشیدن روابط انسانی و در نتیجه افزایش کارآرایی فرد (کتابدار) و بهرهوری مجموعه (کتابخانه) و خدمات است.
بارها شنیده و خواندهام که برخورد غیراخلاقی یک کتابدار برای همیشه باعث عدم مراجعه مجدد استفادهکننده به کتابخانهای شده است، برعکس رفتار خوب کتابداری دیگر، عامل اثرگذار و ماندگار بر مراجعهکننده و تداوم حضور وی.
برپایی نمایشگاه کتب مربوط به پیامبر اعظم (ص)
تشکیل جلسه قصه گویی با موضوع زندگی پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی(ع)