منابع مسابقات آنلاین اردیبهشت ماه93

۱.صحیفه سجادیه ( نیاش یک تا نیایش تا پایان 6 )

2.نهج البلاغه ( خطبه یک تا خطبه 80)

3.آموزگار ادب   نویسنده: رضا فریدزاده

 ۴.جاذبه و دافعه علی    نویسنده: مرتضی مطهری

5.چگونه شاد و خنده رو باشیم   نویسنده:  احمد لقمانی

 6.گزینش تکنولوژی از دریچه بینش توحیدی    نویسنده: اصغر طاهرزاده

7.بهشت خانواده    نویسنده: سید جواد مصطفوی

 ۸. 500نکته درباره مطالعه    نویسنده: بیتا عسگری

کنفرانس بین المللی همگرایی کتابخانه ها، آرشیوها، و موزه ها با محوریت موضوعی

به گزارش لیزنا، دومین کنفرانس بین المللی همگرایی کتابخانه ها، آرشیوها، و موزه ها، با هدف پرورش روح نوآوری در بین تمامی متخصصان فعال در حوزه دانش، به منظور دستیابی به هدف نگهداری طولانی مدت از حافظه جمعی بشر برگزار می شود.

 

در قرن 21 موضوع اصلی در موسساتی چون، کتابخانه ها، آرشیوها، و موزه ها – که نگاهدار حافظه بشری اند- استفاده از برنامه های کاربردی خلاقانه فناوری دیجیتال در تمام حوزه های فعالیت، از مدیریت تا همکاری می باشد. نوآوری ها در حوزه فناوری، برای تقویت نقش کتابخانه ها، آرشیوها و موزه ها در گسترش آموزش های رسمی و غیر رسمی،  امری ضروری است. با اینحال، نوآوری، محدودد به برنامه های کاربردی در حوزه فناوری نمی شود. در الگوها و محصولات کتابخانه ها، آرشیو ها و موزه ها، تغییراتی اساسی در حال وقوع است. بنابراین تحلیل تأثیرات دگرگون کننده تشکل های سازمانی جدید، فرایندها، خدمات و ... نیز قابل ملاحظه است.

 

بر این اساس مؤسسه ملی فناوری های نوین ( NIFT) در همکاری با بخش اطلاعات دولتی و انتشارات رسمی ایفلا، دومین کنفرانس بین المللی از این مجموعه را، از 29-27 نوامبر 2014 برابر با 8-6 آذر 1393، در مرکز ملی ایندیرا گاندی برای هنرها، ( IGNCA) در دهلی نو، برگزار می کند.

 

موضوعات شامل موارد زیر اما نه فقط  محدود بدانها خواهد بود:

 

کتابخانه دیجیتال؛ رسانه های دیجیتال؛ حفاظت از داده ها و بهبود بازیابی؛ مسئولیت های اخلاقی و تکنولوژیک؛ حفاظت دیجیتال از منابع فرهنگی؛ رهبری؛ خدمات کاربر؛ همکاری؛ کارآفرینی؛ سواد اطلاعاتی؛ تساوی دسترسی.

 

گفتنی است آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات، 31 جولای، برابر با 9 مرداد 1393 خواهد بود.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام، می توانند به وب سایت کنفرانس  مراجعه نمایند.

فهرست 30 کتاب در مورد "امیرالمومنین علی (‌ع)" پیشکش اهل ولا

در آستانه ایام ولادت امیر المومنان لیستی از کتب مربوط به آن وجود شریف را به محضرتان معرفی مینماییم .

1- مدینه المعاجز/ هاشم بن سلیمان بحرانی/ ت:سید غریب عساکره مجد/ نشر ارمغان یوسف

اصل کتاب به زبان عربی است و در سه مجلد بارها به چاپ رسیده است. این کتاب به زبان فارسی ترجمه شده است، آن همان بخشی که درباره فضائل و مناقب امام علی بن ابیطالب(ع) بوده است. طرح جلد زیبا و جذاب و ترجمه ای زیبا، پانصد و چهل و شش حدیث از فضائل و کرامات امام علی (ع) را به بهترین وجه عرضه کرده است.

2- اختصاصات حضرت علی (ع)/ حسین عمادزاده/ نشر عمادزاده اصفهان

این کتاب، شرحی است بر ویژگی‌ها و خصایل والای حضرت علی(ع) که اغلب از قول پیامبر اکرم(ص) روایت شده است، از جمله: "هر که علی را اذیت کند مرا اذیت کرده است"،"ذکر و یاد علی(ع) عبادت است" ، "یا علی ترا دوست نمی‌دارد مگر مومن و دشمن نمی‌دارد مگر منافق" و ....

3- امیرالمؤمنین در شعر شعرا از فردوسی تا امام خمینی/آیت الله علی دوانی/ نشر رهنمون

این مجموعه حاوی قصایدی از 25شاعر و فقیه در ذکر مناقب حضرت علی(ع) است که ابتدا شرح حال مختصری از سراینده و آن گاه نمونه‌ای از اشعار درج گردیده است. برخی از این شعرا عبارت‌اند از: فردوسی، ناصر خسرو، جامی، میرداماد، شیخ بهایی، علامه سمنانی، ملا هادی سبزواری، و امام خمینی رحمت الله علیهم اجمعین. جناب استاد دوانی را همگان به تحقیقات حدیثی و رجال‌شان می‌شناسند ولی در این کتاب کم حجم و دوست داشتنی جدا که سنگ تمام گذاشته‌اند.

4- امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب/ احمد رحمانی همدانی/ ترجمه: حسین استادولی/ نشر منیر

مرحوم آیت الله رحمانی همدانی این کتاب را به عربی تالیف نموده و در 812 صفحه به چاپ رساندند. جناب آقای حسین استادولی هم که به ویرایش و ترجمه شهره اهل تحقیق‌اند.

ادامه مطلب ...

عضویت رایگان

به اطلاع می رساند عضویت مراجعین محترم همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی

 کتاب تهران از تاریخ  10/2/93 لغایت20/2/93

 در تمام کتابخانه های عمومی به صورت رایگان می باشد. لازم به ذکر است مبلغ پنج هزار ریال بابت حق صدور کارت اخذ می گردد.