معرفی 4 کتابِ طرح «کتاب‌خوان ماه»فروردین1395


المراقبات/تألیف: عارف کامل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، ترجمه: رضا رجب‌زاده/ انتشارات: رسالت قلم/ تعداد صفحات: 544

این کتاب یکی از تألیفات گران‌سنگ آیت الحق مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی است که از احادیث صحیح و گهر بار ائمه علیهم السلام، ادعیه و اوراد مخصوص به ایام و لیالی و ماه و سال از منابع موثّق را در آن گردآوری نموده است.

جایگاه این کتاب در نزد ارباب باطن بسیار رفیع است. علامه طباطبائی درباره این کتاب تقریظی چنین دارند:

" ... این کتاب دریایی است پر از مروارید که در پیمانه نگنجد ... در این کتاب لطائف و تیز بینی‌هایی است که همیشه اهل ولایت الهی از آن مراقبت می‌کردند."

و یا مرحوم امام خمینی (رحمه الله علیه) در فرازی می‌فرمایند: " ای عزیز ... از علمای معاصر کتب شیخ جلیل القدر، عارف بالله حاج میرزا جواد تبریزی قدس سره را مطالعه نما، شاید انشاالله ازین تابّی و تعسّف خارج شوی."

 در بخشی از مقدمه کتاب، می‌خوانیم: "و ای نفس! بدان که می‌توانی نزدیکی و رضایت او را در مدت یک روز بلکه در یک ساعت و یک لحظه بدست آوری. به شرط اینکه بدانی نیت تو در ترک غیر خدا و قصد دیدار او صادقانه و پاک است. زیرا او حاضر است نه غایب ... به آسانی می‌توانی از روزهای سال مراقبت کرده و (در عمر خود) برای یک بار بعضی از اعمال سال را انجام بدهی."

  

ادامه مطلب ...

برگزاری گردهمایی آموزشی تخصصی " سیره فاطمی سبک زندگی ایرانی اسلامی" در کتابخانه

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن  گردهمایی آموزشی تخصصی " سیره فاطمی سبک زندگی ایرانی اسلامی" در کتابخانه شهید جعفرزاده با حضور تعدادی از اعضای مادر برگزار شد. سخنران این جلسه سرکار خانم مسیبی بودند که  مطالبی پیرامون سیره حضرت فاطمه (س) و نقش تربیتی مادران برای حضار بیان نمودند.

-


تشکیل " گروه خوانش" و " انجمن ادبی "

به اطلاع کلیه علاقه مندان می رساند جلسات  انجمن ادبی  در کتابخانه شهید جعفرزاده پنج شنبه ها ساعت یازده صبح برگزار میشود .

همچنین اعضای فعال کتابخانه با تشکیل " گروه خوانش " در شبکه تلگرام به معرفی کتابهای خوانده شده پرداخته و هر دو هفته یک بار در جلسه حضوری به تحلیل  و بررسی  کتابهای معرفی شده می پردازند. علاقه مندان جهت عضویت در این گروه با کتابخانه شهید جعفرزاده تمایس حاصل فرمایند.