حکایتی دلنشین

شخصی نزد همسایه اش رفت و گفت: گوش کن!

می خواهم چیزی برایت تعریف کنم.
دوستی به تازگی در مورد تو می گفت....
همسایه حرف او را قطع کرد و گفت:
قبل از اینکه تعریف کنی،
بگو آیا حرفت را از میان سه صافی گذرانده ای یانه؟
کدام سه صافی؟
اول از میان صافی واقعیت. آیامطمئنی چیزی که تعریف می کنی

واقعیت دارد؟ 

-نه من فقط آن را شنیده ام. شخصی آن را برایم تعریف کرده است.

سری تکان داد و گفت:
پس حتما آن را از میان صافی دوم یعنی خوشحالی گذرانده ای.
مسلما چیزی که می خواهی تعریف کنی، حتی اگر واقعیت نداشته باشد،
باعث خوشحالی ام می شود.
- دوست عزیز، فکر نکنم تو را خوشحال کند.
- بسیار خوب، پس اگر مرا خوشحال نمی کند،
حتما از صافی سوم، یعنی فایده، رد شده است.
آیا چیزی که می خواهی تعریف کنی،
برایم مفید است و به دردم می خورد؟
نه، به هیچ وجه!
همسایه گفت:
پس اگر این حرف، نه واقعیت دارد، نه خوشحال کننده است و نه مفید،
آن را پیش خود نگهدار و سعی کن خودت هم زود فراموشش کنی

کتابخانه رویایی من

 

میدونید اگه بخواید کتابهای قفسه بالا را بردارید چیکار باید بکنید؟؟؟ ...نمیدونید !!!!....برید ادامه مطلب . 

ادامه مطلب ...

عضویت رایگان

ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر، به اطلاع می رساند عضویت مراجعین محترم طی دهه فجر از تاریخ ۱۲/11/۹۲الی ۲2/11/۹2 در تمام کتابخانه های عمومی به صورت رایگان می باشد. لازم به ذکر است مبلغ پنج هزار ریال بابت حق صدور کارت اخذ می گردد. همچنین جرایم دیرکرد اعضا مشروط به عودت کتاب به کتابخانه تا پایان بهمن ماه مورد بخشش قرار می گیرد. 

معرفی سی وپنج کتاب پیرامون انقلاب اسلامی ایران

انقلاب اسلامی ایران – که گاه از آن تحت عنوان آخرین انقلاب قرن بیستم یاد می شود – از مهم ترین نقاط عطف در تاریخ قرن بیستم به حساب می آید . از این رو،پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن 1357،بررسی و مطالعه درباره ی جنبه های مختلف انقلاب اسلامی،مورد توجه صاحب نظران، اندیشمندان و پژوهشگران علوم اجتماعی قرار گرفت.توجه به این مقوله در طول این سال ها ، باعث گردید تا اقبال عمومی به این سمت متمایل شده و کتب متعددی درباره ی انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور ، به رشته ی تحریر درآید که از آن جمله می توان به آثار میشل فوکو،نیکی کدی،ساموئل هانتینگتون و ... اشاره کرد که به بررسی پدیده ی انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف پرداخته اند.

*خاطرات عزت شاهی / محسن کاظمی
خاطرات مستند عزت شاهی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و روایت او از زندان اوین و شکنجه‌های ساواک و مجاهدین خلق و مبارزات ایدوئولوژیک و ... به ضمیمه اسناد و عکس‌های مفصل کتابی است که حسابی ذهن آدم را درگیر می‌کند.

* سقوط شاه / فریدون هویدا
فریدون هویدا برادر امیرعباس هویدا نخست وزیر معلوم‌الحال رژیم پهلوی است که به لطف صدارت برادر در سال‌های پایانی حکومت طاغوت نماینده ایران در سازمان ملل بوده است. فریدون هویدا در این کتاب که درسال 58 نوشته‌شده از تحلیل‌ها و خاطراتش در مورد حوادث منجر به فروپاشی رژیم شاهنشاهی می‌گوید.
 

ادامه مطلب ...

مسابقه اینترنتی " آیات پیروزی" به مناسبت دهه فجر

به گزارش لیزنا، این مسابقه با طرح 12 سوال چهار گزینه‌ای معنی و مفهوم پیروزی در آیات قرآنی را از کاربران اینترنت مورد پرسش قرار می‌دهد.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه با مراجعه به پایگاه مسابقات اینترنتی کانون به نشانی www.kanoonquiz.ir و انتخاب گزینه‌ی مسابقه آیات پیروزی، تنها 20 دقیقه فرصت دارند به این سوال‌ها پاسخ دهند.


این مسابقه توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون از روز 12 بهمن 1392 هم‌زمان با سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن فعال می‌شود و تا 12 فروردین 1392 هم‌زمان با روز جمهوری اسلامی ادامه می‌یابد.

به گزارش لیزنا، این 
پس از پایان مهلت تعیین شده به برگزیدگان این رقابت اینترنتی جوایزی اهدا خواهد شد.