تاکید نماینده مجلس شورای اسلامی بر حل شدن موضوع استقرار کتابخانه شهید جعفرزاده

 

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی:  

افزایش کتابخانه ها حرکتی بزرگ در جهت توسعه و تحول فرهنگی استان است نماینده مردم شهرستان های شهرکرد سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان سامان گفت: واگذاری مکان های بلا استفاده جهت راه اندازی کتابخانه ها حرکت موثری در جهت توسعه و تحول فرهنگی استان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سید سعید زمانیان عضو کمسیون تلفیق و برنامه بودجه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام گرفته در توسعه کتابخانه های استان گفت: با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی صرفاً اختصاص به ارائه کتاب ندارند و علاوه بر ارائه کتاب، مکان هایی جهت ارائه انواع نرم افزارها در علوم مختلف می باشند، باید نسبت به توسعه کتابخانه ها و اعتلای فرهنگ اهتمام و توجه ویژه شود.

وی به دنبال حل شدن موضوع استقرار کتابخانه شهید جعفرزاده سامان در مکانی مناسب از سوی مدیرکل کتابخانه های استان، بر حل شدن این موضوع با همکاری دستگاه ها تاکید نمود و افزود: پیگیری و رایزنی هایی با وزیر کار و رفاه تامین اجتماعی جهت در اختیار قرار دادن ساختمان بلا استفاده تامین اجتماعی جهت استقرار کتابخانه در شهر سامان انجام شده است.

بهروز صادقی مدیرکل کتابخانه های استان چهارمحال و بختیاری نیز جهت استقرار کتابخانه شهید جعفرزاده در ساختمان بلااستفاده تامین اجتماعی سامان، پیشنهاد نمود با انعقاد قرار داد با اداره کل تامین اجتماعی استان و پرداخت اجاره از سوی اداره کل کتابخانه های استان این ساختمان جهت استقرار کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های استان قرار بگیرد.

صادقی با ارائه گزارشی از توسعه کتابخانه های حق انتفاعی در استان، خاطرنشان کرد: این اداره کل آمادگی دارد با در اختیار قرار دادن مکان های مناسب و بلا استفاده از سوی دستگاه ها، نسبت به ایجاد کتابخانه در شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه اقدام نماید.

نسخه همراه (نگارش اندروید) برخی از خدمات نهاد کتابخانه‌ها فعال شد

http://www.ilibpl.ir

به همت اداره کل امور کتابخانه‌های استان هرمزگان، نسخه تلفن همراه (نگارش اندروید) برخی از خدمات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دسترس کاربران قرار گرفته است. امکان جستجوی نزدیک‌ترین کتابخانه به محل سکونت، امکان شرکت در مسابقات کتابخوانی، اطلاع از وضعیت ایستگاه‌های مطالعه، و جستجو در سامانه کتابخانه‌های عمومی از جمله برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار ilib است. کاربران گرامی به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود نرم‌افزار ilib می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

هفته کتاب در کتابخانه شهید جعفرزاده

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه شهید جعفرزاده صورت گرفت: 

1. تقدیر از اعضای فعال  کتابخانه

2. برگزاری کلاس قصه گویی و روخوانی کتاب

3. برپایی نمایشگاه از کتب مربوط به محرم

 

4.  تبلیغ و ترویج اهدای کتاب به کتابخانه( طرح نذر کتاب)

5. عضوگیری رایگان  مراجعین کتابخانه( دریافت 500تومان هزینه صدور کارت)

٦ برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی برای گروه های مختلف سنی(مکتوب، آنلاین و ..)